SALAAM

Atas komen komen anda yang mungkin menyakitkan hati orang lain atau melanggar mana mana undang undang rimba di Malaysia atau luar.

Sendiri buat sendiri tanggung, namun bagi memberi keterbukaan dapat memberi pendapat peribadi, semua pandangan disini adalah hak peribadi yang disiarkan. Anda boleh tidak setuju atau untuk setuju.

PERHATIAN

Jika anda tidak setuju dengan kandungan blog ini, anda boleh digalak untuk meninggalkannya, itu pilihan anda, jika anda kekal dan membacanya maknanya, anda tiada masalah dengan kandungan blog ini.

TBH Siri II

Penyamun siasat perompak, siapa yang curi.

1) Cari bukti tapi ala kadar supaya nampak macam cari, tapi tak jumpa, kurang bukti susahlah nak sabitkan salahnya.
2) Sebelum bukti dicari perompak tutup dulu mana mana maklumat atau suspek yang boleh dikesan. Tingkat 15 pun tidak diberi tahu oleh SPRM pada polis, maksudnya mereka cuba menyembunyikan bukti.
3) Yang jelas selepas kejadian, kawasan kejadian tidak ditutup atau dikuarantine bagi mengelak penghapusan bukti. Semua kakitangan bekerja macam biasa keluar masuk.
4) Penyamun bagi jawapan dulu baru cari soalan. Jawapannya TBH terjun bangunan bunuh diri. Baru cari soalan macamana dia terjun. Tapi soalan lebih banyak dari jawapan itu yang masalah.

CSI Malaysia lagi pandai dari penyamun ini.

0 comments:

Post a Comment