SALAAM

Atas komen komen anda yang mungkin menyakitkan hati orang lain atau melanggar mana mana undang undang rimba di Malaysia atau luar.

Sendiri buat sendiri tanggung, namun bagi memberi keterbukaan dapat memberi pendapat peribadi, semua pandangan disini adalah hak peribadi yang disiarkan. Anda boleh tidak setuju atau untuk setuju.

PERHATIAN

Jika anda tidak setuju dengan kandungan blog ini, anda boleh digalak untuk meninggalkannya, itu pilihan anda, jika anda kekal dan membacanya maknanya, anda tiada masalah dengan kandungan blog ini.

BN memang sudah rosak, PR pula kurang pengalaman

Pelbagai sudut perlu dilihat,

hendak menyokong BN banyak yang dilanggarnya, terutama dasar Hak Asasi Manusia, Kebebasan bersuara, kebebasan berkumpul tersekat. Dunia memandang kita seperti dunia kelas ketiga, sebaris dengan Myanmmar, Uganda, walaupun kita maju.

Jadi nak mengharap BN jauh sekali dalam masa kini, UMNO terutamanya terlalu mementingkan kaum yang membawa cara agak terbelakang. Dalam keadaan tertekan ini, mereka mungkin tidak cukup waktu untuk mengubah persepsi rakyat terhadap UMNO. Tiket yang terakhir digunakan dan dinyanyikan.

PR masih teraba raba hala tuju masing masing, PAS lebih pendekatan Islamnya tanpa memberi faham dulu apa yang dibawa. Maka sering tidak seiring dengan aspirasi DAP. Elok juga jika tidak mengikut kehendak satu satu kumpulan yang bermiripkan UMNO. Kita tidak mahu PR cuma diganti dengan BN dalam erti kata, UMNO tukar jadi PAS, MCA tukar jadi DAP, MIC tukar jadi PKR? Sama la tu....

Jadi kesimpulan rakyat ditengah tengah, ada kalanya tidak mengundi juga satu keputusan. BN tidak mengharap, PR tidak mendokong.

0 comments:

Post a Comment