SALAAM

Atas komen komen anda yang mungkin menyakitkan hati orang lain atau melanggar mana mana undang undang rimba di Malaysia atau luar.

Sendiri buat sendiri tanggung, namun bagi memberi keterbukaan dapat memberi pendapat peribadi, semua pandangan disini adalah hak peribadi yang disiarkan. Anda boleh tidak setuju atau untuk setuju.

PERHATIAN

Jika anda tidak setuju dengan kandungan blog ini, anda boleh digalak untuk meninggalkannya, itu pilihan anda, jika anda kekal dan membacanya maknanya, anda tiada masalah dengan kandungan blog ini.

Biasala tu...sama tapi piki la sendiri - malaysiakini

[www.malaysiakini.com
Anwar minta rakyat jangan tertipu... 
Wong Teck Chi | Apr 3, 09 10:09pm 
Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta rakyat supaya tidak tertipu dengan pengumuman pembebasan 13 tahanan ISA oleh Perdana Menteri baru, Datuk Seri Najib Tun Razak malam ini.

Bila penulis membaca berita berita pembebasan rakyat Palestine yang ditangkap oleh Israel dihebahkan seluruh media seluruh dunia, tetapi dalam masa yang sama lepas tu Israel menangkap dan membunuh rakyat Palestine yang lain.

Tak hairan juga jika menarik balik akhbar parti pembangkang yang tukang tariknya juga adalah orang yang sama. Tangkap bebas, tarik lepas orang yang sama. Apa nak hairan. 

NAJIB SEBAGAI PM: DUA DARI LIMA ... NOT BAD!

Saya baru saja selesai memberikan pendapat melalui "Agenda Awani", mengulas ucapan sulung Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak melalui TV sebentar tadi. Dalam komentar itu, saya menyebut bahawa pada 24 Januari lalu, saya telah menggariskan lima langkah yang akan diambil oleh Najib sebaik saja beliau menjadi menjadi Perdana Menteri.

Cadangan kedua yang saya utarakan, juga mendapat respon Najib dalam ucapan tadi ialah:
Saya ingin melihat Najib melakukan reviu kepada semua kes tahanan Akta Dalam Negeri (ISA). Saya memahami keperluan kepada penahanan yang bersifat preventif dan sementara. Bagaimanapun apabila seseorang ditahan untuk satu tempoh yang lama dan tidak berpeluang membela diri, saya fikir itu tidak adil.
Sebentar tadi, Najib mengumumkan kerajaan akan membebaskan 13 orang tahanan ISA. Kementerian Dalam Negeri akan mengeluarkan kenyataan lanjut mengenai perkara ini. Najib juga berkata kerajan akan melakukan reviu kepada ISA.
Itu keratan kata kata artikel Nobisha, saya ambil dari blognya. Apa pun sebagai orang yang matang dalam politik Najib bukan orang yang bodoh dan cetek ilmu politiknya, jika benar apa yang hendak dibuat perubahan pada UMNO, ISA itu sendiri perlu dimansuhkan. "NOT BAD"? , too BAD bagi saya jika sekadar buat sesuatu kerana terdesak dan ada udang sebalik batu, atau sekadar menarik undi satu satu kaum. Tiada ada yang menarik dalam kenyataan Najib itu.

Kita ambil pula ada kata orang luar dari Malaysia diambil dari Al Jazeera.

And in a sign that he will not enjoy a "honeymoon" period that many leaders do on taking office, the three parties forming the opposition alliance sent a joint petition to the king asking him to delay Najib's swearing-in over allegations of corruption and links to a murder case.

Najib Abdul Razak

 

Profile

Video

"Such an important post must be given to an individual who is clean and whose integrity is not questionable," said the petition.




Jadi tidak akan memana Malaysia ini akan dibawa oleh Najib, jika melihat kepada barisan MPT yang baru dan tertumpu pula kepada barisan kabinet baru nanti, Perubahan? ya berubah...keluar mulut harimau masuk mulut buaya...itulah ungkapan yang paling molek dengan keadaan sekarang.


0 comments:

Post a Comment